Kommunfullmäktigegruppen | Sverigedemokraterna i Linköping

Kommunfullmäktigegruppen

Vid kommunalvalet år 2018 till Linköpings kommunfullmäktige så fick Sverigedemokraterna 10,53% av rösterna, vilket resulterade i åtta stycken erhållna mandat. Det innebär att partiet ökade sitt stöd med två mandat från kommunalvalet år 2014, då SD erhöll 8,21% av rösterna, vilket då resulterade i sex stycken erhållna mandat. Tack vare denna ökning så ingår nu Sverigedemokraterna i samtliga större styrelser och nämnder.

Kommunfullmäktigegruppen består av:

Klas Ahlberg
Gruppledare, ledamot kommunfullmäktige, ledamot kommunstyrelsen, ledamot kultur- och fritidsnämnden, ledamot utskott för medborgardialog väst samt ledamot Linköpings Stadshus AB.

E-post: klas.ahlberg@linkoping.se & klas.ahlberg@sd.se

Jörgen Ring
Politisk sekreterare, vice gruppledare, ledamot kommunfullmäktige, ersättare kommunstyrelsen, ledamot bygg- och miljönämnden, ersättare kommunfullmäktiges valberedning samt ledamot Sankt Kors Fastighets AB.

E-post: jorgen.ring@linkoping.se & jorgen.ring@sd.se

Chris Dahlqvist
Politisk sekreterare, ledamot kommunfullmäktige, ledamot samhällsbyggnadsnämnden, ersättare arbetsmarknadsnämnden samt ledamot Lejonfastigheter AB.

E-post: chris.dahlqvist@linkoping.se & chris.dahlqvist@sd.se

Jonas Andersson
Ledamot kommunfullmäktige.

E-post: jonas.andersson2@linkoping.se & jonas.andersson@sd.se

Jane Ericsson
Ledamot kommunfullmäktige, ledamot äldrenämnden, ersättare social- och omsorgsnämnden samt ledamot utskott för medborgardialog Åkerbo.

E-post: jane.eriksson@linkoping.se  & jane.ericsson@sd.se

Christer Johansson
Ledamot kommunfullmäktige, ledamot social- och omsorgsnämnden, ledamot kommunfullmäktiges valberedning, ledamot utskott för medborgardialog Vreta Kloster samt ledamot Stångåstaden AB.

E-post: christer.a.johansson@linkoping.se &
k.a.christer.johansson@sd.se

Camilla Bekkhus
Ledamot kommunfullmäktige