Kommunfullmäktigegruppen | Sverigedemokraterna i Linköping

Kommunfullmäktigegruppen

Vid kommunalvalet år 2018 till Linköpings kommunfullmäktige så fick Sverigedemokraterna 10,53% av rösterna, vilket resulterade i åtta mandat. Det innebär att partiet ökade sitt stöd med två mandat från kommunalvalet år 2014, då SD erhöll 8,21% av rösterna, vilket då resulterade i sex mandat. Sverigedemokraterna ingår nu i samtliga större styrelser och nämnder.

Kommunfullmäktigegruppen består av:

Chris Dahlqvist
Gruppledare, ledamot Kommunfullmäktige, ledamot Kommunstyrelsen, ledamot Samhällsbyggnadsnämnden, ledamot Stadshus AB samt ledamot Lejonfastigheter AB.

E-post: chris.dahlqvist@sd.se

Jörgen Ring
Politisk Sekreterare, vice Gruppledare, ledamot Kommunfullmäktige, ersättare Kommunstyrelsen, ledamot Bygg- och miljönämnden, ledamot Sankt Kors Fastighets AB samt ledamot Valkebo utskott för medborgardialog

E-post: jorgen.ring@sd.se